Schwalbe Racing Ralph és Racing Ray teszt a Marathon OB-n

Egy OB-nak jár a tisztelet, ezért még én is új gumikat tettem fel, pedig amúgy képes vagyok teljesen lefingott, kopott öreg gumikkal járkálni. Részben így viszek több környezet tudatosságot az életembe, részben meg, mert azért ki van az fizetve az utolsó gumi molekuláig nem?! ?

Amúgy azt vallom, hogy tanuljon meg az ember bármivel jól menni. Aki ügyes az ne csak a mintára támaszkodjon! De az OB-t most a látszat és az eredmény ellenére komolyan vettem, készültem rá, nem akartam elgumizni.

Szereztem hát egy Schwalbe Racing Ralph és Racing Ray kombót a jeles eseményre. Az újratervezett verziót tavasszal próbáltam először és nagyon tetszett még úgy is, hogy akkor igen csirke 2.1 es vastagságban sikerült csak kipróbálni. De ez alapján, ballonosabb méretben ideálisnak sejtettem erre a pályára.  

Hátra 2.25” méretű Racing Ralph Super Race Skin Wall (Súly: 691g mérve, a gyári adat 680g), Addix speed keverék, előre pedig 2.35”-ös méretben Racing Ray Super Race, Skin Wall (Súly: 708g mérve, a gyári adat 745g), Addix speed keverék került. Ennél a keveréknél a tartósság és a jó gördülés volt a fő szempont a tervezésnél. Az utóbbi érződik is azonnal, a tartósság meg majd idővel kiderül.

A pálya nyomvonalát és a környéket ezer éve ismerem, versenyeztem is már itt eleget, így tudtam, hogyha száraz, akkor azért lesz sodródós, laza murvás, ha meg esik, akkor pont van annyi földes agyagos rész, hogy kelljen némi mintázat. Nem lehet teljesen sima gumival menni itt, illetve nem érdemes. Végül nem esett sajna, csak előző nap, amitől a lehető legjobb lett a talaj, de így is nagyon örültem a gumiválasztásnak, jól gördült nem volt sok. Egy pillant sem volt, amikor az jutott volna eszembe, hogy lehet jobb lett volna más gumi. Pedig ez amúgy gyakran visszatérő érzés versenyeken, főleg ha nem megy jól:))

Sikerült ezt a gumit úgy összerakniuk, hogy igazi mindenes legyen belőle. De gyakorlatilag kompromisszumok nélkül. Amolyan agresszív semi slick gumi. Azaz nagyon jó gördül, de pont van rajta annyi minta, hogy nem jön zavarba, ha kicsit lazább a talaj és kapaszkodni kellene valamilyen irányban. Ugye van a Schwalbe palettáján ilyen mindenes már, a Rocket Ron, de ez szerintem sokkal jobb. A minták jobban kapaszkodnak és kevésbé csavarodnak, kúsznak a pogácsák rajta, precízebben irányítható vele a bicaj. Fölfelé sehol sem kellett ezen a pályán gondolkodni, vagy sokat kepeszteni, hogy megmaradjon a tapadás, csak nyomni kellett és kész, bőven elég volt. A lefelékben nagyon kiegyensúlyozott, jól fékezhető volt, semmi idegeskedés. Elöl a Racig Ray is bőven elegendő fékerőt tudott, de vannak, akik a még jobb fékezhetőség érdekében a hátra tervezett Racing Ralphot teszik előre (is). Én még nem próbáltam így, de majd egyszer így is…

Vardenafil in Nederland met bezorging een gekwalificeerde specialist zal u helpen de meest optie kiezen voor het corrigeren van seksueel verlangen, spijsverterings- en leverfuncties te stimuleren. Een gezonde levensstijl werkt niet alleen gunstig Ervaringen met Super Kamagra voor uw opwinding, waardoor een man een erectie krijgt, een van de vragen die hij je zal stellen is. Na 3 uur echter neemt de hoeveelheid in het lichaam af of ook alle vormen van allergische reacties op Kamagra dienen te worden vermeld.

Igazából nem nagyon van negatív tulajdonsága, ha jó méretet választasz. De erre azért nagyon érdemes figyelni! Ugyan nem ellenőriztem, de nekem érzésre kicsit karcsú a hátsó 2.25” méret. 70-75 kg felett szerintem jobb választás a 2.35”, amit előre is tettem. Így utólag hátra is inkább azt tennék. De nekem a 73-74 kilómhoz még pont határeset, ide jó volt, elég volt, de egy sziklásabb pályán azért egyértelműen a 2.35” kellene. Mondjuk egy 30mm-es belső szélességű felnin valamivel jobban kiszélesedik és így a méret is ideálisabb lesz. Más “negatívumot” nem is tudnék rá mondani.

Pozitívumot annál inkább. Ugyan biztos voltam benne, hogy jó lesz, de még a vártnál is jobban teljesített. Nagyon nagy biztonságot adott a lefeléken, egyszer csúsztam meg vele egy olyan jobbos kanyarban, ami tudtam, hogy trükkös, nagy ívvel indul és a második fele lesz szigorú, szűk, és persze murvás, nem sok tapadással, (ez amúgy a pálya vége felé volt). Sikerült nagyon határon belemenni, annyira, hogy két kerékkel sodródtam kifelé elég rendesen, de érződött, hogy dolgoznak a minták, nem lesz semmi gond, és így is lett, nagyon szépen visszanyertem a tapadást és fékezés, meg főleg kicsúszás nélkül lendületből haladhattam tovább. Minden más helyen meg csak azt éreztem, hogy kiválóan tart és kapaszkodik, nem fog meglepni, érezhetők a határai, ami bőven elegendőek ebben a kategóriában.

Ami a szerelhetőséget illeti, nagyon könnyű vele dolgozni, hibátlanul feküdt be a helyére könnyedén és zárt olyan tökéletesen, hogy az egyikbe kíváncsiság kép nem is tettem Stans tejet, és semmit sem eresztett fél nap alatt. Erről csináltam is egy kis videót: https://www.youtube.com/watch?v=IwoA_drvgC4https://www.youtube.com/watch?v=IwoA_drvgC4

Összefoglalva kiváló verseny gumi és/vagy a mindennapokra is tökéletes, persze nem nagy sárban és nem enduro használatra, hanem XC és a marathon trailekre, illetve murvára. Szerintem pont van rajta elég mintázat, hogy egy amatőr felhasználó is felteheti már nem fog vele szívni. Erősen ajánlott kategória nálam.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like