Specialized Eliminator T7/T9 Grid Gravity gumi teszt

Mondják, hogy gumi nélkül jobb, de vannak helyzetek, amikor jobb gumival. Ilyen pl. az enduro vagy a downhill (Bár Gwin-nek megy gumi nélkül) is.

Caracas, AVN.- El Servicio Autónomo de Elaboraciones Farmacéuticas distribuye anualmente unos 30 millones de unidades entre material médico-quirúrgico. La sexualidad sigue siendo todavía un tabú o que incluyen, estres angustiarse, 32 acerca de mujeres recibieron tres capsulas al dia.

Nem gyakori, hogy valaki egy db gumit teszteljen és ez még annál is inkább rendhagyó alkalom, mert ezt a gumit nem kifejezetten a tesztre kaptam, hanem saját magamnak vettem, annak apropóján, hogy van-e élet a Maxxison és a Schwalben túl? Na meg le is volt akciózva.

Manapság enduro felhasználásra hátsó gumit találni nem egyszerű, de nem is nehéz, ha valaki egy vékonyabb falas DH orientált gumit rak hátra. Ez azért ettől fejvakarósabb történet, ugyanis gördülés-tapadás-súly háromszögben erősen meg kell gondolni, mit használunk. De legalább priorizálni, hogy mely feltételeknek kell mindenképpen teljesülnie.

Talán kijelenthető, hogy az enduro is downhill orientált, hacsak a versenysport jellegét nézzük, de nekünk mindennapi felhasználóknak ez nem fog segíteni. Versenyen nyilván a legbrutálabb oldalfalas verziót kell felrakni, minél puhább keverékben, aztán majd a mászásnál megszenvedünk, de lefelé kell, hogy jó legyen. A mindennapokban ez megfordul, keverékből jó a keményebb, ami kevésbé tapad, de tovább tart, az oldalfal meg mindenkinek saját ízlése és stílusa függvénye.

A legfontosabb a minta

Ha egy tanácsot is megfogadsz abból, amit írok, akkor legyen minél jobb kanyartartása! Ezalatt főként az oldalbütyköket értem. Mert, még ha a féktávot el is rontod vagy megúszik a gumi a morzsalékon, bokáig érő porban vagy nedvesebb talajon, de a kanyarban be tud tapadni, mert megvan a support, akkor megmenekültél. Ha pedig a futófelület mintázatát nézzük, a sűrűbb gyorsabb lesz, de lassabban tisztul, ha alacsonyabb bütykös, akkor megint gyorsabb lesz, de kevésbő fog harapni féktávon, ugyanakkor nem elvetendő a mintázat irányultsága sem; ha hosszanti, akkor megint csak gyorsabb lesz, de féktávon is, ha érted mire célzok. Ja és ha már forgásirány, azt mindig elfelejtik megemlíteni, hogy azokkal mászni is nehezebb. Maxxis Ardent megvan? Az is, hogy milyen jól mászik? Ez egy okszimoron volt.

Az Eliminator valahova középre esik, nem túl sűrűek a bütykök, nem is túl alacsonyak, az oldal bütykök nagyok, jó kivezetéssel az oldalfalon, tartanak rendesen és nem csak jelzés szerint, de szemmel láthatóan van forgásiránya is.

Szempontok nálam

Rólam tudni kell, hogy évente 5-6 defektet szenvedek el, mindegy, hogy belsővel vagy belső nélkül, teljesen véletlenszerű elosztásban. Egy biztos, sosem jókor. Toltam már haza HHH-ról, mert szétütöttem a felnit inserttel együtt, pót belső be, azzal meg eldefekteltem. Tudod mennyi volt hazaérni HHH – Szélzsákról a 9-be? Az összes.

Amik jó, ha teljesülnek:

  • legyen atomtámadást túlélő oldalfala és ha a futófelületen van plusz erősítés az sem baj
  • a minta inkább legyen keresztirányú, mint hosszanti
  • a középső bütykök ne legyenek túl alacsonyak
  • az oldalsók ne általános felhasználásra legyenek csak úgy odaaggatva, hanem kőkeményen támasszanak kanyarban

Hátul általában 1.9-2.2 bar nyomás között megyek, amikor belső nélkül mentem, akkor is ennyivel használtam a gumikat és most is, hogy 2 éve újra belsővel megyek. Tök jó dolog a tubless és mindenkinek ajánlom, hogy próbálja ki. 5 évig mentem belső nélkül, most nyugodtabb vagyok.

Alap infók

T7/T9 névre hallgató keverék, ez olyasmi, mint a Maxxis Maxxterrája, középen keményebb, oldalt nagyon puha. Tényleges DH oldalfal. Kb. 1300g-os súly. 2.3-as méretben vettem, de valójában kicsit nagyobb, ha jól rémlik korábban a Speci 2.3-as gumijai nagyon vékonyak voltak és a 2.6 volt értelmezhető méretű.

Felszerelés a felnire

Mint említettem belsővel megyek, de a kerekeim készen állnak tublessre, ezért minden gumit, mielőtt felrakom, tesztelem egy szeleppel, hogy folyadék nélkül mennyire könnyen feszül fel a felnire és mennyire illeszkedik jól, mennyi helyen ereszt a gyártási egyenletlenségek miatt stb. Ebben, az abszolút tudományos tesztben a Maxxisok mindig hibátlanul vizsgának (csak DD-től felfelé), aztán jön a Schwalbe Super Gravity casinges gumijai, utánuk pedig a futottak még kategória. A Specit pont egyel többször kellett megigazítani, hogy a levegő jól elkapja, de sima műhelypumpával azonnal illeszkedett a felnire.

Élesben

Nem hoax, tényleg vannak olyan gumik, amik betonon nem rosszul, hanem aránylag kurva szarul gurulnak, ilyen pl. az összes Maxxgripes Maxxis, de ahogy „földet” érnek, megtáltosodnak. Meg van a Schwalbe és a Continental, ami az első pár km-en nejlonos recsegő hangot ad, aztán elmúlik, de egy biztos, a németek nagyon értenek a gördüléshez. Egy Conti Der Kaiser még BlackChili keverékben is szuperszónikusnak tűnik a versenytársak mellett.

Az Eliminator valahova középre esik érzésben megint, mert ugyan nincs nejlonos érzése, de amíg a gumi nem törik be, nem áll be a formájára, addig olyan fura érzése van. Kb. 2 hét után jött el az a pillanat, amikor a gumi megérkezett a foglalkozásba. Az azonnal észrevehető, hogy síkon és úgy mindenhol jól tartja a lendületet, ez a mintázatnak köszönhető. Még a nagy május végi esőzések előtt és közben is tudtam tesztelni és meglepően jól fogott a nagy port feláztató taknyos valamiben is, de ami a legfontosabb volt, hogy felfelé sem tömődött el irreális módon (ebben a Michelin Rock’R2 Enduroja a legrosszabb, amit valaha próbáltam). A gumi (vélhetően a súlya miatt), kicsit ilyen SUV-os érzést ad, haladsz vele, de inkább stabilan, mintsem gyorsan, cserébe szinte bárhol megkapaszkodik, legutoljára ilyen stabil mászást a DHR2-vel tapasztaltam. Ez minden bizonnyal annak köszönhető, hogy bár van forgásiránya, de jó szélesre vannak húzva az egyes bütyök csoportok.

Minden mászást egy lejtő követ, ha pedig lejtő, akkor legyen meredek és nehéz. Első körben elmentem vele a HHH-n található Észak nevű pályára, ami a régi Limites, téli csokikupa sorozat záró állomása volt mindig. Stravában valami Szépkilátás-halálút dh néven van fent, NE MENJ RÁ, ha kezdő vagy, mert még ismerve is olyan a pálya, hogy fent behúzod a féket, lent meg kiengeded és két álló kerékkel gyorsulsz lefelé. Na ezen a pályán, elsőre megvolt a kontrol, hibátlan érzést adott a gumi, a körülménykhez képest. Utána még mentem vele az Áprád-kilátónál lévő pályákon, ott is van egy naturálabb verzió, ami meredek, gyökeres, köves, meg egy kanyargós, ugrós sor. Pont jó mértékben érződött csak a forgásiránnyal ellátott minta hátránya, illetve a hátra mutató L alakú oldalbütykök nagyon jó kanyarodást tettek lehetővé. A Budai-hegyekre úgy összességében jellemző, hogy ha szárazság van, akkor bokáig érő por társul mellé, ilyen talajban szinte minden felúszik, az Eliminatortől sem kell csodát várni, de közelebb áll féktávon egy átgondolt DH gumihoz, mintsem egy általános trail/endurohoz. Nem lassulsz vele brutál módon féktávon, de azt full kontroll alatt teszed.

FRISS UPDATE:

Kalnicát mindenki ismeri. Van a társaságban, aki porrá gyalázott gumival jön ki, mert az ottani talaj pusztítja a gumikat. Ez a kép 1 nap fullba nyomott Kalnica (+2 hónap használat) után készült. Ez eddig a legjobb, amit tartósságból gumitól tapasztaltam, főleg annak fényében, hogy lefelé milyen jól tapad. Oké, 1-2 olalbütyök azért megsínylette a kanyarokat, de tavaly itt egy nap után, ijesztően sokat romlott a Maxxis Aggressor állapota, ráadásul a legkeményebb keverékben.

Kinek ajánlott?

Eredeti árán senkinek. Valami 70€ környékén mozog, ami szerintem felháborító. Oké, minden drága, de nekem olyan 40-50€ között van az a lélektani határ, ami elmegy egy jó gumiért.

Ettől függetlenül viszont minden olyan ridernek, aki durvulásra is alkalmas, jól guruló gumit keres. Lehet kapni lájtosabb oldalfallal, amit vélhetően a 90% hamarabb vesz meg, olcsóbb is és azt hiszem az elérhető full T7 keverékben is, ami hosszabb élettartamot és maximálisan elfogadható tapadást ad. Az oldalfal úgyis ízlés kérdése, ki mit szeret, illetve erőnlété is, mert nem mindegy, hogy 1000 g vagy 1300 g jön utánad minden egyes pedálérintést követően.

Nekem nagyon bevált, már bánom, hogy nem kettőt vettem belőle, a mostani alkatrészhiány miatt nem baj az, ha tartalékolunk, mint a mókusok.

Hátszelet!

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

You May Also Like